Zprávičky

Krásné léto a pohodové prázdniny!

Tak a je konec školního roku, společně jsme zvládli další etapu a letní prázdniny mohou začít!

Přejeme vám krásné a šťastné léto! Po 14 dnech kdy bude školka uzavřena a proběhnou ještě nějaké opravy, se opět vrátíme a dětem zpříjemníme léto indiánskými aktivitami.

 

Jaké jsou naše plány na školní rok 2017/2018?

 

Hlavními cíli bude rozvoj hudebních, sluchových a psychologických kompetencí. Vrátí se nám kroužek baletu, do programu zařadíme tzv. týdny bez hraček a páteční herní odpoledne.

Co je týden bez hraček?

Dětem se na vybrané týdny (3x ročně) odstraní ze školky auta, panenky, stavebnice, deskové hry i většinu výtvarného materiálu, ale dětem se neřekne, co bez nich mají dělat. Děti rozvíjí psychologické kompetence, protože si hrají víc spolu a bez připravených hotových herních prvků musí vytvářet vlastní hry a pravidla. Učí se myslet kreativně a kriticky, řešit problémy a napravovat chyby, porozumět ostatním a mít je rád, být empatický. Čím dříve budou děti na takových dovednostech pracovat, tím lépe. Pravidla jsou jednoduchá. Na měsíce se ze školky odnese všechno vybavení kromě nábytku, peřin a polštářů. Před zahájením učitelé informují rodiče i děti o tom, co je čeká, potom už ale chování dětí jen pozorují. Ty se musí samy naučit pracovat se svou nudou a frustrací. Učitel je v roli průvodce. Dosavadní občasné studie potvrzují, že děti účastnící se programů bez hraček mají zvýšené dovednosti interakce, kreativity, empatie a komunikačních dovedností. 

A jaké jsou trendy ve školství?

Především učit se na vlastních chybách – což mi dospěláci dobře známe.

Dále pak přebírání na základních a středních školách aktivit a metody z předškolního vzdělávání, aby si studenti odpočinuli od každodenní dávky odborných informací v biologii, angličtině nebo algebře. Vychází se z přesvědčení, že navázat přátelství a užít si zábavu je stejně důležité jako učit se abecedu. Střední školy jsou naopak častěji přirovnávány k továrnám, jejichž úkolem je naplnit studenty co nejvíce vědomostmi (co nejnudnějším způsobem). Nová generace reformátorů se už deset let snaží takový způsob výuky změnit a přebírá principy – vědomě nebo ne – právě z raného vzdělávání.

 Z toho všeho plyne, že alfou omegou života je právě rané dětství a my jsme šťastni, že můžeme být součástí