Anglická škola a jesle
Monty školka Praha

Mezinárodní a multikulturní školka a jesle

Více informací

Monty škola Praha

Do Monty školky nechodí pouze české děti nebo cizinci. Anglicko - česká jazyková školka – Mateřská škola Monty School Praha - je mezinárodní a multikulturní školka a jesle, stejně jako bude svět kolem nás, až děti vyrostou. Bilingvní prostředí pomáhá dětem zvládnout oba jazyky na úrovni rodilého mluvčího.

Zprávičky

Léto 2020

Školka a jesle Monty jsou otevřeny celé prázdniny. 

Spousta výletů, zajímavých aktivit, poznání  a pokusů - my ve školce se prostě nikdy nenudíme a hodně se toho naučíme!

Ráno děti přivezete a odpoledne odvezete 8. 00 hod. - 16.00 hod. To vše v bezpečném prostředí školky Monty. 

 

Více informací v záložce MONTY SVĚT

 

Zápis na školní rok 2020/2021! Mějte své místo rezervované!

Přihlášky do Monty školky na školní rok 2020/2021 přijímáme do naplnění kapacity. Předškolní vzdělávání poskytujeme dětem již od 2 let.

V průběhu školního roku a v případě volného místa je možné dítě rovněž zapsat.

Vzhledem k situaci ohledně COVID 19, je možné dítě zapsat i ONLINE.

Zápis se skládá z několika částí:

Zaslání elektronické přihlášky

Na našem webu vyplníte nezávaznou elektronickou přihlášku

Video setkání nebo osobní pohovor v Monty školce

Sjednáme si video hovor, nebo osobní setkání na kterém se vzájemně představíme, pokud to bude možné rádi pohovoříme i s Vaším dítětem

Administrativa

Zašleme k vyplnění potřebné dokumenty:

  • přihláška
  • evidenční list  s potvrzením od lékaře - V současné situaci nenavštěvujte osobně praktického lékaře. Pro doložení této povinnosti zákonný zástupce:

    1. prohlásí, že je dítě řádně očkované (vzor prohlášení zašleme) - v případě ONLINE zápisu
    2. doloží kopii očkovacího průkazu náhled smlouvy - v případě ONLINE zápisu

  • GDPR

Tyto dokumenty, můžete zaslat zpět podepsané: doporučenou poštou, podepsané elektronickým podpisem nebo datovou schránkou na qusncnm

Zaplacení rezervačního poplatku

Uhradíte rezervační poplatek 2000 Kč, který Vám bude odečten z prvního školného.

Podpis smlouvy a vystavení rozhodnutí o přijetí

Na závěr si odsouhlasíme smluvní podmínky a ředitelka školy vystaví rozhodnutí o přijetí. Domluvíme den nástupu.

Monty pro cizince

Zajistíme veškerou administrativu pro děti a jejich rodiče ze zahraničí.

Máme mnohaleté zkušenosti s prací a komunikací s rodinami a dětmi s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Děti naučíme česky tak, aby uspěly u zápisu do českých škola, ale také anglicky tak, aby byly připravené dále se vzdělávat v mezinárodních školách.

V Monty máme asistenta pro děti s odlišným mateřským jazykem, který je pojítkem mezi rodinou a školou. Úzce spolupracujeme s organizací Meta o. p. s, která nabízíme  podporu pedagogům a školám a řeší specifické potřeby dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem

Pro rodinné příslušníky dětí jsme schopni zajistit kurzy českého jazyka.

Natáčení s Laurou Janáčkovou

V prostorách naší školky proběhlo natáčení pořadu o hračkách a hraní s paní Laurou Janáčkovou. 

Laura Janáčková je docentka klinické psychologie a autorka knih o lidských vztazích a komunikaci. Jaké jsou dnes hračky, jak a s čím si hrát diskutovala s paní ředitelkou školky Regínou Ouhledovou.

Mentální terapie pro Monty team

V Monty School se staráme o blaho našich učitelů a vedení. Jak učitelé tak i vedení školy pravidelně procházejí mentální terapií pod dohledem zkušeného terapeuta.
Jedině vyrovnaný a dobře naladěný pedagog, pracující v harmonickém týmu je schopen předat vašim dětem jen to nejlepší!

Poprvé do školky

Naše školka a jesle jsou tady pro všechny děti od 1 do 6(7) let bez ohledu na to, odkud jsou a jakým jazykem mluví, co zvládají a co ne.

Přečtěte si naše desatero nástupu do školky, které vám pomůže situaci hladce zvládnout.

V MŠ MONTY můžete předškoláka vzdělávat i individuálně

Jste rodič, který volí pro své dítě domácí výuku, plánujete delší cestu do zahraničí a máte doma dítě které zahrnuje povinná školní docházka?

Nejste si jisti, zda je schopni naplnit požadavky kladené na povinnou předškolní přípravu? MŠ Monty je tu pro Vás!!!

Dítě zapíšeme do individuálního vzdělávacího programu. Veškerou práci a materiály pro Vás zajistíme, dítě přezkoušíme a dohlédneme nad správnou přípravou do školy.

Pro více informací neváhejte kontaktovat ředitelku MŠ Monty Praha regina@monty-skolka.cz, +420 737 979 007

Co je vlastně bilingvní vzdělání?

Příspěvek ředitelky a majitelky

Školka Monty se od samotného počátku své existence zaměřuje na výuku cizích jazyků formou bilingvního vzdělávání.

Co tedy bilingvní vzdělávání znamená?

Metod bilingvní výchovy existuje několik.

Já se v tomto příspěvku však zaměřím pouze na dvě nejčastější metody bilingvní výchovy, které jsou podle mého názoru pro Čechy nejrelevantnější. Tou první je tzv. metoda „OPOL“ (z anglického „one person – one language“, jedna osoba – jeden jazyk), která se vztahuje zejména na smíšená manželství, kde každý rodič mluví na dítě svým rodným jazykem, např. matka česky a otec  anglicky, a rodina žije v zemi, kde je jeden z těchto jazyků jazykem dominantním. Tou druhou je pak metoda ML@H („Minority Language at Home“ – minoritní jazyk doma), kterou lze aplikovat např. v rodinách, kde oba rodiče používají doma minoritní jazyk, např. češtinu, ale žijí v zemi, ve které je dominantním jazykem jazyk jiný, např. angličtina.

Co Vás zajímá

Školka

V MONTY děti nerozmazlujeme, ale zaměstnáváme jejich hlavy a těla tak, aby se naučily mnohonásobně více, než jinde a přitom školku považovaly za svou druhou rodinu! Zaměřujeme se na simultánní bilingvismus, kdy si dítě osvojuje oba jazyky najednou, s oběma má kontakt od raného dětství. 

Mateřská školka Monty School Praha je zapsána v rejstříku škol a situována v nádherném prostředí pražské čtvrti Hodkovičky. 

Děti vyrůstají v multikulturním prostředí. Děti nejsou striktně rozdělovány podle věku, ale spíše na základě jejich znalostí a schopností. O děti se starají angličtí rodilí mluvčí i čeští učitelé z řad mužů i žen. Za podstatné považujeme prožitkové učení s pestrou nabídkou podnětů k učení a radost z něho. Základní metodou naší práce je hra, která znamená učit se, komunikovat, představovat si, spolupracovat, tvořit, být šťastný, být svobodný, žasnout, růst ale i mít čas. Pracujeme s každým podle jeho tempa a možností. 

Výhody dvojjazyčného vzdělání vidíme ve chvíli, kdy dítě mluví jedním jazykem, jako by mělo v hlavě připravenou i odpověď v jazyce druhém. Každou chvíli musí vyhodnocovat, jak mluví jeho partner v rozhovoru. To je dobrý trénink pro mozek, děti díky tomu mají tvořivější myšlení a jsou citlivější v komunikaci. Odmalička vědí, že tohle nemusí být jen „stůl“, ale také „tisch“ nebo „table“, a proto tolik neškatulkují a bývají otevřenější. Bilingvní děti dovedou zpravidla také lépe uvažovat o povaze a funkci jazyka a snadněji se učí další řeč. 

1) Výhody při komunikaci: 
- širší komunikační pole (širší rodina, komunita, mezinárodní spojení, zaměstnání). 
- gramotnost ve dvou jazycích.

2) Kulturní výhody: 
- hlubší multikulturnost, dvoujazyčná zkušenost se světem.
- větší tolerance vůči menšinám, menší inklinace k rasismu.

3) Rozvoj poznávacích schopností: 
- rozvoj myšlení, kreativity, citlivosti v komunikaci.

4) Osobnostní rozvoj: 
- posílení sebeúcty, sebejistoty.
- bezpečná identita.

5) Výhody v oblasti vzdělávací: 
- rostoucí možnost dosažení vyššího vzdělání.
- snazší učení se třetímu jazyku.

6) Ekonomické výhody: 
- širší možnost uplatnění v různých zaměstnáních

Skutečně zdravá strava

Dětem je ve školce podávána skutečně zdravá strava v podobě Bio potravin, sezónního ovoce a zeleniny, kvalitních výrobků od farmářů.

Sladkosti nahrazujeme nesířeným sušeným ovocem. Vyrábíme si domácí musli, které sladíme kvalitní čokoládou, pečeme si vlastní chléb, jíme máslo ne margaríny. Obědy jsou dováženy z nedaleké základní školy, která je součástí projektu "Zdravá školní jídelna". 

Naší velkou inspirací je paní PharmDr. Margrit Slimáková a její http://www.zdravakuchyn.cz/. Více o autorce https://www.margit.cz/.

 

Projekty

Realizujeme projekty podpořené EVROPSKOU UNIÍ

  • Šablony II. název projektu: Modernizace přístupů k výchově a vzdělání v MŠ Monty,  
    registrační číslo projektu: 
    CZ.02.3.X/0.0/0.0/18_064/0012794

    Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících témat: personální podpora, osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání dětí/žáků/účastníků, podpora extrakurikulárních/rozvojových aktivit, aktivity rozvíjející ICT, spolupráce s rodiči dětí/žáků/účastníků, spolupráce s veřejností.

  • Výzva 49 název projektu: MŠ Monty - výzva 49,
    registrační číslo projektu: CZ.07.4.68/0.0/0.0/18_066/0001558

    Projekt je zaměřen na kombinaci následujících témat: personální podpora škol, přímá podpora dětí s OMJ a jejich rodičů / zákonných zástupců ve školách.



Školní rok 2020/2021 "#MONTYLIFE"

Motivační název školního vzdělávacího programu #MONTYLIFE naznačuje zaměření programu na život u nás v Monty School. Celý rok nás totiž budou provázet místnosti či blízká místa, které společně denně navštěvujeme. Probádáme tak spolu školku od sklepa až po půdu a nezapomeneme ani na ulici a zahradu, které ji obklopují. Na všechna místa se navíc podíváme tak trochu jinýma očima abychom zjistili, co všechno se v nich skrývá a co všechno nám nabízí. Chceme mít totiž oči dokořán a všímat si i věcí, které bychom jinak třeba přehlédli. Každý integrovaný blok navíc doprovází speciální #hashtag, který naznačuje, kým se na daném místě můžeme stát. Děti tak hlouběji probádají jim známá místa a dozví se, že v koupelně je nemusí čekat jenom nudné mytí rukou, ale můžou se například skrze vodu a svou fantazii ponořit do podmořského světa, zkusit si pokusy s vodou, naučit se s ní šetřit nebo zjistit, k čemu všemu se dá voda vlastně využít. Místnosti budou provázány ve všech oblastech výchovně vzdělávacího procesu.

 

Jesle

Monty program pro batolata (možnost docházet dva, tři nebo pět dní v týdnu, či dle individuální domluvy) je zaměřen na rozvoj jemné motoriky, sociálních návyků a lekce z praktického života. V dětech je rozvíjena samostatnost, ale také schopnost soužití v kolektivu vrstevníků. Všechny činnosti jsou zaměřeny na to, aby malí Montíci byli nezávislí, a aby se u nich rozvinula sebedůvěra a sebeuvědomění. Děti si společně hrají, zpívají, tancují a nechybí ani vyprávění příběhů či možnost trávit čas na zahradě nebo v přilehlém lese. Během dne se aktivity volně prolínají.

Zaměřujeme se na simultánní bilingvismus, kdy si dítě osvojuje oba jazyky najednou a s oběma má kontakt od raného dětství. Nejlepším obdobím pro tvorbu mozkových synapsí během života jedince je období nazývané „windows of oportunity“. Je to kritické období dětského života, kdy je tvorba synapsí v závislosti na zevní stimulaci nejsnadnější a nejrychlejší. Toto období je definováno jako prvních 10 let života dítěte s největším potenciálem okolo prvních 3 let věku dítěte.

Sportovní všestrannost

Cílem klubu je rozvíjet v každém dítěti jeho přirozenou potřebu se hýbat a sportovat. Klub je vhodný pro děti, které mají, jak se říká, moc energie a potřebují se přirozeně vybít. Pro děti, které si zatím nevybraly jednostranné sportovní zaměření. Našim cílem je, aby děti měly kvalitní základ pro více sportů.
V budoucnu si pak mohou vybrat, který sport je nejvíce baví a tomu se případně později více věnovat.

Svým zaměřením rozvíjí fyzické zdatnosti, obratnosti, pohyblivosti a spolupráci ve skupině. Seznámení a nácvik kolektivních her (házená, basketbal, fotbal atd.).
Aktivity se sportovním náčiním (míče, obruče, lano, švihadla) a gymnastickým nářadím.

Balet

Balet má příznivý vliv na posilování těla, zvláště svalových skupin, které nebývají při běžných cvičeních aktivovány – různé mezižeberní, zádové, drobné břišní, hýžďové a krční svaly, sloužící správnému držení těla. Jako každý tanec, přispívá balet ke zlepšování pohybové koordinace, smyslu pro rovnováhu a rytmus. Charakteristické jsou v baletu zejména pozice nohou. Tento taneční styl si neklade za cíl vychovávat profesionální tanečníky, ale umožnit běžným zájemcům profitovat z příznivých účinků této techniky na jejich zdraví. Kursy klasického baletu (pro běžnou veřejnost někdy nazývaného také fit-balet nebo port de bras [„por-de-bra“]), přibližují baletní techniku těm, kteří by s ní jinak nepřišli do styku.

Logopedie

Stále více dětí má obtíže s řečí a potřebují vyhledat odbornou logopedickou péči. Pokud se ještě k tomu učí více jazyků je logopedický dohled nutností. Nad výslovností a správným řečovým vývojem v Monty dohlíží klinická logopedka, která pravidelně jednou týdně do školky dochází. 

Semináře

Seminář pro rodiče, kteří chtějí s výukou angličtiny svých dětí začít co nejdříve a chtějí správně motivovat.

Zápis do MŠ na školní rok 2020/2021

KRITÉRIA A PODMÍNKY PRO PŘIJÍMÁNÍ DĚTÍ K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO ROK 2020/2021

Do Monty je možné dítě zapsat celoročně. V současné době je možné i ONLINE zde. Rezervačním poplatkem si zajistíme místo na následující školní rok. 

Konkrétní termín a čas setkání je vhodné  domluvit přes webovou přihlášku. Do poznámky uveďte preferenci dne a času.

  • Celková kapacita MŠ Monty činí 20 dětí. Děti jsou přijímány do dvou samostatných tříd, přičemž kapacita jedné třídy je 10 dětí.
  • Ředitelka MŠ Monty si vymezuje právo udělit výjimku z počtu dětí v jedné třídě, a to až 15 dětí, pokud se nenaplní druhá třída, v počtu minimálně 5 děti.
  • Do MŠ Monty  je možné zapsat dítě i v průběhu školního roku, a to v případě, že kapacita MŠ Monty uvedená ve školském rejstříku není naplněna.
  • Přijaty mohou být pouze děti, které se podrobily stanovenému pravidelnému očkování, nebo mají doklad, že jsou proti nákaze imunní nebo se nemohou očkování podrobit pro trvalou kontraindikaci dle požadavku § 50 zákona 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, anebo děti, které do 31.8. 2020 dosáhnou věku pěti let, pro které je předškolní vzdělávání povinné.
  • V souladu s ustanovením § 34 odst. 1 školského zákona bude přednostně přijato dítě, které do 31.8. 2020 dosáhlo věku pěti let k povinnému předškolnímu vzdělávání.
  • Předškolní vzdělávání se poskytuje dětem již od 2 let. O jeho přijetí se rozhoduje na základě kapacity školky a tříd.
  • Přednostně budou přijati uchazeči o celodenní docházku.
  • O přijetí dítěte se zdravotním postižením bude rozhodnuto na základě odborného posouzení a písemného vyjádření školského poradenského zařízení, popř. také registrujícího praktického lékaře pro děti a dorost.
  • Ředitelka MŠ Monty může využít možnosti stanovení zkušebního pobytu dítěte v délce tří měsíců dle § 34 odst. 3 školského zákona s výjimkou dítěte, pro které je předškolní vzdělávání povinné.
  • K zápisu je nutno přinést řádně vyplněnou žádost o přijetí (přihláška do MŠ Monty), kartu dítěte a lékařské potvrzení. Dokumenty zveřejněny na www.monty-skolka.cz